W tym roku przemysł kosmetyczny skupił się na dwóch głównych nurtach – kosmetykach naturalnych i wegańskich oraz kosmetykach specjalistycznych, takich jak produkty anti pollution.

Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby klientów wymuszają na producentach kosmetyków wprowadzanie zmian w oferowanych przez nich produktach – dopasowanie ich do aktualnie panujących na rynku trendów.

Trend eko

Moda na wszystko co naturalne lub wegańskie, również kosmetyki, nie przemija. Z tego powodu coraz więcej firm kosmetycznych dąży do minimalizowania składów swoich produktów, tak aby receptura była jak najprostsza i opierała się na zaledwie kilku związkach.

W 2019 roku królują kosmetyki na bazie olejów naturalnych. Paradoksalnie te najrzadziej spotykane oleje są najbardziej popularne, np. olej marula czy Sacha Inchi. Ponadto, coraz więcej producentów tworzy receptury na bazie olejowej oraz stara się dodawać oleje do produktów myjących i produktów do demakijażu.

Ekotrend obecny jest również wśród konserwantów w kosmetykach. Producenci tworzą nowe zestawienia komponentów konserwujących – mają być one naturalne i skuteczne.

Wśród producentów opakowań modne są wszelkie słoiki i pojemniczki w ciemnym szkle. Podobnie jak w przypadku receptur, design opakowań oraz etykiet zmierza w kierunku minimalizmu, czyli bazowaniu na kilku kolorach oraz na materiałach z recyklingu.

Pielęgnacja specjalistyczna

Ze względu na duży wzrost zainteresowania nowymi technologiami w kosmetologii, producenci kosmetyków nie chcą pozostawać w tyle. W 2019 roku głównym trendem zauważalnym podczas produkcji były wysoko skoncentrowane receptury na bazie składników aktywnych, działających przeciwrodnikowo.

Zanieczyszczenie środowiska budzi kontrowersje, dlatego producenci starają się dostosować do potrzeb konsumentów. Kosmetyki mają chronić skórę przed zanieczyszczeniami, np. smogiem, ale także detoksyfikować i dotleniać (kosmetyki anti pollution). Przy okazji produkty takie mają działać przeciwstarzeniowo, a ich formuły powinny być jednocześnie lekkie i „naszpikowane“ składnikami aktywnymi oddziałującymi wielotorowo na skórę.

Makijaż

W kosmetyce kolorowej zauważalny jest trend „powrót do natury”. Wiele producentów coraz bardziej odważnie rozwija tę gałąź swojego portfolio. Kosmetyki mineralne do makijażu mają nie tylko upiększać, ale także pozytywnie oddziaływać na skórę.

literatura