Idea, która przyświeca nam przy tworzeniu kosmetyków to „Zmysłowa droga do piękna”, dlatego szczególną uwagę zwracamy na sensorykę kosmetyków, fakturę, kolor i aromat. Te składowe muszą być spójne i tworzyć atrakcyjną dla klienta całość. (…) zapach to największe wyzwanie, jego wybór to długotrwały proces. To najczęściej, pierwsze kryterium oceny klienta przy wyborze kosmetyków do pielęgnacji ciała. Jeżeli go zachwyci to już połowa sukcesu – o tym jak powstają cudowności kosmetyczne od marki Organique mówi Justyna Bedekier, Product Development Manager Organique.

Zapotrzebowanie na kosmetyki naturalne jest coraz większe. Odpowiadacie jako marka od wielu lat na ten trend. Jak pani zdaniem będzie się on kształtował w najbliższej przyszłości?

Jesteśmy na rynku od ponad 20 lat i śmiało można powiedzieć, że kształtowaliśmy ten trend. Idea tworzenia kosmetyków inspirowanych naturą przyświecała nam od samego początku i tak pozostało. Obecnie wszyscy staramy się bardziej świadomie dokonywać wyborów, dlatego ten trend będzie się intensywnie rozwijał i nie ma od tego odwrotu.

Inspiruje was natura. Czy tylko?

Tak naprawdę inspirujące może być wszystko. Inspiracji i pomysłów szukamy właściwie wszędzie, ale kiedy przychodzi do realizacji projektu, skupiamy się tylko na składnikach aktywnych pochodzących z natury: masłach, olejach czy ekstraktach roślinnych. Doceniamy potencjał natury, szukamy surowców w Polsce i różnych miejscach na świecie, gdzie od wieków są stosowane, a wiedza na ich temat przekazywana jest z pokolenia na pokolenie.

Czy w portfolio marki znajdują się nadal kosmetyki wytwarzane ręcznie?

Od tego zaczynaliśmy i mamy w ofercie bardzo dużo kosmetyków wytarzanych ręcznie, to mydła, kule, balsamy, peelingi, pianki do mycia. Na pewno z nich nie zrezygnujemy. Doceniają je nasi klienci i niewątpliwie wyróżniają nas one na tle konkurencji.

Kosmetyki działają na nasze zmysły: wzrok, zapach, dotyk. Produkty Organique pięknie pachną. Szczególnie dbacie o aspekt zmysłowości?

Idea, która przyświeca nam przy tworzeniu kosmetyków, to „Zmysłowa droga do piękna”, dlatego szczególną uwagę zwracamy na sensorykę kosmetyków, fakturę, kolor i aromat. Te składowe muszą być spójne i tworzyć atrakcyjną dla klienta całość. Rzeczywiście, zapach to największe wyzwanie, jego wybór to długotrwały proces. To najczęściej, pierwsze kryterium oceny klienta przy wyborze kosmetyków do pielęgnacji ciała. Jeżeli go zachwyci to już połowa sukcesu.

Jednym z wyzwań dla producentów kosmetyków jest strategia plastikowa. Jakie są wasze działania w tym obszarze?

To ogromne wyzwanie dla branży, a podejmowane działania na pewno muszą być przemyślane i długofalowe. Opakowania szklane czy tłoczone aluminiowe zakrętki, które stosujemy od bardzo wielu lat, można wielokrotnie poddawać recyklingowi. Kolejnym krokiem było wprowadzenie ekologicznego, 100% rozpuszczalnego w wodzie wypełnienia do paczek. W miarę możliwości eliminujemy również zużycie plastiku w różnych obszarach działalności firmy.

Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem klientów od lat? Z jakiego produktu nie zrezygnujecie?

To produkty, o których już wspominałam, kule, peelingi czy pianki do mycia. Na szczególne wyróżnienie zasługuje Balsam do ciała z masłem Shea – to nasz wielokrotnie nagradzany hit. Produkt również wytwarzany jest ręcznie, w jego skład wchodzi ponad 50% masła Shea (z Ecocertem), naturalne oleje roślinne i witamina E. Ze względu na swoją wielofunkcyjność kosmetyk w razie konieczności można zabrać na bezludną wyspę. Jego formuła w kontakcie ze skórą zamienia się w odżywczy olejek. Oprócz tradycyjnej aplikacji możemy zastosować go miejscowo, na szczególnie przesuszoną skórę, czy włosy – takie S.O.S. w trudnych przypadkach. Występuje w wielu wersjach zapachowych, więc każdy może wybrać coś odpowiedniego dla siebie.

 

Co w planach na najbliższe miesiące?

Sytuacja na świecie wymusiła weryfikację planów przez wielu z nas, również w sferze biznesowej. My również skorygowaliśmy nasze plany. Mam jednak nadzieję, że w tym roku uda się nam sfinalizować dwa projekty, nad którymi pracujemy już od roku. Mogę tylko uchylić rąbka tajemnicy, że to pielęgnacja twarzy. Więcej nie zdradzę, zostawmy przyjemność odkrywania naszym klientom.

Zdradzi pani, jakie nowości planujecie w najbliższym czasie?

Jak co roku planujemy również edycję limitowaną, to już u nas pewniak. Zima jeszcze się na dobre nie skończyła, ale my już pracujemy nad koleją edycją świąteczną. W ten szczególny czas, chcemy dać naszym klientom odrobinę przyjemności i wytchnienia. To również doskonały pomysł na prezent z przesłaniem dla bliskiej nam osoby.

Więcej o Organique: https://bit.ly/3sOJvZu

literatura