Zakładając biznes, opierający się na sprzedaży konkretnych produktów, masz do wyboru wiele modelów biznesowych. Jednym z nich jest private label. Zgodnie z tą strategią cały proces tworzenia wyrobu i jego produkcja jest po stronie wytwórcy kontraktowego. Ty możesz zająć się wyłącznie dystrybucją i sprzedażą produktu pod własną marką, a cały proces produkcyjny zlecić komuś innemu. To dobre rozwiązanie szczególnie dla młodych przedsiębiorców, którzy nie nabyli jeszcze odpowiedniego doświadczenia produkcyjnego. Czym jest private label i dlaczego powinieneś wykorzystać właśnie tego typu strategię biznesową?
Czym jest private label (produkcja kontraktowa pod marką własną)?
Private label (produkcja kontraktowa pod własną marką) to model biznesowy, który będzie świetnym rozwiązaniem szczególnie dla przedsiębiorców, którzy nie dysponują odpowiednią wiedzą oraz doświadczeniem w zakresie produkcji towarów. Co więcej, taka strategia sprawdzi się również w przypadku firm niedysponujących odpowiednim zapleczem technologicznym ani własną linią produkcyjną, dążących do maksymalnego ograniczenia kosztów związanych z wytwarzaniem własnych produktów.
Private label to strategia biznesowa, w ramach której produkty wytwarzane są przez jedno przedsiębiorstwo, ale sprzedawane przez inny podmiot, pod jego własną marką.
Korzyści z marki własnej (private label)
Twój produkt, Twoja marka – pomimo tego, że produkt wytwarzany jest przez firmę zewnętrzną, finalnie może stać się on Twoją własnością, którą możesz dowolnie dystrybuować pod własną marką.
- Elastyczność produkcji – możliwość dostosowania procesu produkcyjnego i modyfikowania właściwości produktu pod aktualne trendy i potrzeby odbiorców.
- Zwiększona lojalność konsumencka – produkt spełniający oczekiwania klientów, zwiększa ich lojalność wobec Twojej marki.
- Większa marża zysku – masz możliwość ustalenia własnej strategii cenowej, dzięki czemu możesz osiągnąć jeszcze większy zysk ze sprzedaży.
- Mniejsze ryzyko niż w przypadku prowadzenia produkcji z użyciem własnego zaplecza technologicznego.
- Krótszy i łatwiejszy proces wprowadzenia produktu na rynek.
- Niższe koszty wytworzenia produktu w porównaniu z własną produkcją.
Kosmetyki private label
Produkty marek własnych cieszą się coraz większą popularnością wśród konsumentów, ponieważ oferują im dokładnie to, czego potrzebują. Dzięki private label możesz dostarczyć klientom wysokiej jakości kosmetyki w atrakcyjnych cenach, podnosząc swoją konkurencyjność rynkową.